06 March 2011

anak siapa?

assalamualaikum~ :)

orang selalu kata, AKU ANAK ABAH. chop. memang la aku anak hasil daripada perkongsian mama dan abah. tapi kata orang, aku banyak mewarisi fizikal abah. jadi demi mengelakkan dialog skema lagi panjang berjela macam "oh. dia ni banyak ikut ciri-ciri fizikal abah dia. sekali tengok pun dah boleh tau dah."

skema kan? dipermudahkan, bila makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang tengok aku, mesti depa terus kata "yang ni anak abah!"

haaa.. lebih mudah kan? heee.. ANAK ABAH tak bermaksud aku ikut seratus peratus fizikal abah. aku tak ada misai. perut aku tak besar. bulu roma aku jarang-jarang, tak banyak. dan aku tak hensem. HAHA.. bak kata mama, "orang selalu kata ang tu anak abah sebab dahi, mata dan hidung ang ikut sebiji-biji abah ang. dahi luas, mata petai, ada batang hidung sikit."
HAHA.. hidung mama penyek. mata mama kecil ja. tapi tak sepet. mata aku pun kecil sebenarnya. cuma mata aku ni cam TERsembul keluar, jadi ia nampak besar. tsk.

bila tonton cerita Cinderella Story yang korea tu, aku suka mengutuk mata sorang minah ni. lain macam gila mata dia. entah papa. like seriously, what is wrong with her eyes??? sedar tak sedar, mata kami cam lebih kurang juga. tsk. tapi TERsembul dia lagi over. sangat over, in fact.
petai~
bila orang kata aku ANAK ABAH, mesti mama kata, "alah. sama la dah mata sama, dahi sama. macam mama pun ada juga. mama yang penat-penat mengandung sembilan bulan, senang-senang ja nak kata ang ANAK ABAH saja."
yang pasti,
gene rempit memang abah turunkan sepenuhnya kepada aku.
HAHA..

8 comments:

akema yazid said...

petai masak sambal udang..
perghhhh..
siok gilaaa.. (:

AdilaKaman said...

kuma : hmm.. menarik! nak suruh mama aku masak la. :D

Anonymous said...

mata besar bulat lah comel sis :)

AdilaKaman said...

malin : comel? HAHAHAHA.. sungguh aih. :D

aLya maNip said...

mata butang..cam lilo..comei..hikhik

AdilaKaman said...

alya : mata butang? HAHAHA.. macam coraline. :)

akema yazid said...

nak jugakkk sambal petaii...
ouh, rindu mak aku...:'(

AdilaKaman said...

kuma : rindu mak? HAHAHA.. baru semalam mama aku cium-cium aku. terubat rasa rindu di dada. :D