18 March 2011

spongebob dan gary

assalamualaikum~ :)

hai. anda berminat dengan Spongebob Squarepants? kenal Spongebob si span kuning? Patrick si tapak sulaiman? Mr.Krab si ketam? Squidward si sotong? Sandy si tupai? dan yang paling penting sekali, Gary si sipot ba*i. meowww~ :)

dalam banyak-banyak siri Spongebob Squarepants, ada satu siri tu yang aku rasa paling menyentuh naluri keibuan perasaan aku. siri di mana Spongebob kehilangan Gary. perghh. meleleh hingus gak ah kan. huhu. sapa tengok? sapa tau?

cerita dia lebih kurang macam ni ah. semua orang tau yang Spongebob dan Gary ni sangat la rapat dan tak bisa diputuskan. jika diputuskan, maka pincanglah ia. umpama capik dan ayam. eh. maaf. silap pulak. umpama irama dan lagu. HAHA.. satu hari tu Spongebob ni ralit buat apa tah, sampai abaikan kebajikan Gary. aku tak ingat la Spongebob ralit buat apa. game kot. huhu.. sampai lupa nak bagi Gary makan. setelah beberapa detik, Gary pun merajuk dan tinggalkan Spongebob dengan membawa diri ke tempat lain. oh. sedih. -,-

setelah beberapa hari Gary melarikan diri dari rumah, barulah Spongebob ni perasan yang Gary hilang. ciss punya Spongebob. punya la ralit. lepas tu Spongebob pun jadi kelam. baru terasa kehilangan. merata-rata Spongebob cari Gary. bertemankan Patrick yang duk tau dah, memang sikit pun tak membantu. HAHA.. masa Spongebob duk cari Gary tu, memang sedih ah. macam-macam Spongebob buat. sampai hilang arah. punya la sayang kat Gary. scenes dia memang touching habis wa cakap luuuu.

Gary yang merajuk ni terus membawa diri. bila Gary hampir dibuli oleh sipot-sipot lain, ada sorang perempuan tua selamatkan Gary dan bawak Gary balik rumah beliau. Gary ditatang bagai minyak yang penuh, walaupun Gary tu bukannya minyak pun. dia sipot kan. HAHA.. perempuan tua tu kerja bagi Gary makan ja. lepas tu manjakan Gary. sampaikan Gary pun TERsuka untuk teruskan hidup dengan tuan yang baru. tapi, dalam hati Gary masih ada Spongebob. cuma bila Gary teringat balik perbuatan Spongebob tu, Gary jadi sedih.

jodoh Spongebob dan Gary sememangnya panjang. Gary tak lama dengan perempuan tua tu sebab tiba-tiba satu hari tu Gary dapat tau yang perempuan tua tu adalah pembunuh/pemakan sipot sepertinya. patut la kerja menyumbat Gary. nak bagi gemuk rupanya. tanpa berlengah, Gary terus melarikan diri daripada rumah tu, dan kembali ke Spongebob's pineapple. home sweet home. and Spongebob was very happy to welcome Gary back! ^_^


......................................................................................................

Spongebob mungkin TERabaikan Gary, TERlukakan hati Gary tanpa sengaja, TERlupa akan kepentingan Gary dalam hidupnya, TERbuat Gary sedih, tapi Spongebob TAK pernah lupa yang Gary adalah kesayangannya. Spongebob tak boleh hidup gembira kalau Gary tak ada. Spongebob tak mungkin jumpa sipot lain seperti Gary. yang boleh meowww~ HAHA.. dan akhir sekali, Spongebob tak mungkin akan jadi Spongebob yang riang tanpa Gary. Spongebob adalah Gary. Gary adalah Spongebob. eh. macam mana tu? :)

korang patut cuba tengok kalau belum.

14 comments:

akema yazid said...

ada maksud tersirat neh..;p



tak p kelas, dok karang entri ni ka??;p

miss tita said...

capik n ayam???
hahahha! :D

AdilaKaman said...

kuma : amboi. aku ni, tengah mandi suka dapat ilham. takda tersirat tersurat k. :D

AdilaKaman said...

capik : kan? kan? kan? :D

aLya maNip said...

waa..nk gak sumone cam spongebob..tak kesah la bape bnyak TER, yg penting tetap spesyel..hehe

AdilaKaman said...

alya : everybody lovessssss spongebob! :)

akema yazid said...

dapat ilham waktu mandi??
aku nak try ah..
haha..;p

nabila izyani said...

cite spongebob pun jadi.. hehe

nseb bek mmg lyan Spongebob ni..

rieyaawgazli said...

aku da tengok da...
n i love spongebob!
hehe...
saje mnyemak di blog dila...

AdilaKaman said...

kuma : aku ni berilham sentiasa. tak yah la ang mencuba. HAHAHA.

AdilaKaman said...

bella : spongebob best kot!! :D

AdilaKaman said...

ria : kau memang tak da kerja. HAHAHAHA..

Zhafran Muslimin said...

kesimpulanyayg dilla nk habaq..dilla TAK pernah lupa yang sipot adalah kesayangannya. dilla tak boleh hidup gembira kalau sipot tak ada.dilla tak mungkin jumpa sipot lain seperti sipot.yang boleh meowww~ HAHA.. dan akhir sekali,dilla tak mungkin akan jadi dilla yang riang tanpa spot...he3 :P

AdilaKaman said...

zhafran : psychooooooooooooooooooooo..