12 April 2011

missed call

assalamualaikum~ :)

missed call atau nama Melayu dia, panggilan rindu. eh apakah? panggilan rindu? huahuahua. tak lah. missed call tu, panggilan terlepas. errr.. translation failed. sorry. go figure sendiri lah! dah cukup memalukan diri sendiri dah ni. -,-

kalau dulu, missed call ni macam trend. a phenomena man! siapa yang tak pernah main 'panggilan terlepas' kan? everybody did. tambah-tambah, budak yang baru beli kad sim atau telefon. nak nak pulak, masa tu umur tengah nak up. menjadi sakan la perangai 'panggilan terlepas' ni. huhu.

perangai 'panggilan terlepas' aku, dah lama hilang semenjak habis sekolah. dah 'matang' lah katakan. mana boleh main benda budak-budak cenggitu. tak remaja lah kan? ye dak? HAHA.. padahal zaman sekolah dulu, buat 'panggilan terlepas' ni dah jadi macam part time aku dah. pantang ada kredit. betapa jahilnya diri ini. -,-

bila aku dah pencen perkara-perkara yang melaghakan macam ni, aku ingat manusia-manusia yang sebaya dengan aku pun akan buat benda yang sama. kita kan dah masuk alam dua puluhan. main 'panggilan terlepas' ni, sangat tak in lah sekarang ni. nak kacau kawan? nak mengorat? cessss.. itu taktik mengorat zaman tak baligh aku okay. cuba lah naik taraf sikit taktik tu. tak kreatif dan inovatif langsung. kalau agak dah suka sangat cara 'lama', baik korang main hantar surat ja. agogo kot, stail mak ayah kita dulu. lagi sweet. romantik gitewwww... siap boleh membantu penjualan setem lagi. kot kot la 'awek' tu suka kumpul setem ka, boleh gak dia tambah koleksi. dan, setiap langkah yang kalian ambik untuk ke pejabat pos atau peti pos tu, amatlah berharga bagi si gadis. HAHA. 

bagi aku, missed call ni macam anonymous jugak. lagi dilayan, lagi menggila. kalau kita layan, kita gila. kalau kita tak layan, dia gila. jadi, buatlah pilihan bijak wahai kawan-kawan. korang atau mereka yang nak jadi gila? HAHAHA.. satu lagi persamaan antara missed call and anonymous, populariti kita meningkat seiring dengan mereka. kira macam, directly proportional lah. the more, the merrier. HAHA.. :)
kalau suka, lautan api sanggup kuredah konon.
kredit telefon pun berkira kot!
pigidah..

8 comments:

ENCIK TIKUS said...

okey aii pernah terjebak dengan kancah 'panggilan terlepas' nie, har har har

AdilaKaman said...

encik tikus : HAHAHAHA.. semua orang pun sama jaaa. :D

Zhafran Muslimin said...

aku rilek ja bekira kredit tapi ramaii jaaa...

apa yg ramai?..he3..entah lah..huhu ;p

AdilaKaman said...

zhafran : hang bajet, pasai tu la.

halEEm said...

zafran, hang dok miskol sapa la nih??

AdilaKaman said...

haleem : weyyy.. dia mana main miskol2 orang. orang yang miskol dia kot! topMAN lah katakan. -,-

Zhafran Muslimin said...

helem:x miscal2 sapa dah ..2 zaman kanak2 ribena bleh la..skang call terus..2 pun call ketua kelas nk tanya kelas ada ka dak..yg lain 2 msj jaa..huhu xD

dilla:xda pun org nk miscall2 aku..call terus ada laa..huhu xD

AdilaKaman said...

zhafran : bajet! bajet!