24 May 2011

etika mandi sungai

assalamualaikum~ :)

huu.. musim panas macam sekarang ni, tak sah kalau tak mandi dan berendam dalam sungai. tambah-tambah pulak, sungai berlambak-lambak kat Perlis ni. tunggu nak pi dan mandi saja. sebut pasai mandi sungai, ada macam-macam perkara yang aku suka dan tak suka. terutamanya, berkaitan dengan etika bila nak mandi sungai. moh sini teman kabor ke mike etika-etika yang harus dipraktikkan oleh semua orang. :)

pertama dan paling utama, pemakaian. fuhh. aku memang sensitif ah bab-bab gini. contohnya, yang lelaki. kalau agak-agak kau ada satu figure yang kurang hot, plus satu perut yang bulat lagi besar, anda adalah digalakkan untuk berpakain penuh ketika ingin mandi manda di sungai. sikit tak seksi doh. like, seriously. dan satu lagi, tak payah lah kot nak pakai boxer masa mandi tu. unless kau ada boxer yang diperbuat daripada material tebal dan labuh. haishh. bukan tu saja. dah la lelaki, pakai boxer pink pulak. siap tak berbaju lagi. perghh.. menyirap darah! HAHA..

yang kedua, khas untuk pasangan-pasangan yang suka dating sambil mandi sungai berdua. haihh.. kalau boleh, jangan lah 'main' di kawasan air cetek dan di tempat terbuka. bukannya tak tau, tempat gitu memang jadi tumpuan orang yang berkeluarga. kesian budak-budak kecik yang tak berdosa, terpaksa tengok adegan-adegan romantis korang tu. tolonglah...

ketiga dan yang terakhir, salin baju. HAHA.. jangan lah buat free show. dengan slumbernya kau salin baju di khalayak ramai. gilo. malu den nengok korang haa.. I ni dah la innocent. tak suka tengok lelaki tukar baju. HAHA.. 

mandi sungai memang seronok tapi, bila ada lelaki tak berbaju yang suka datang dan berenang-renang di sebelah kau, euwww.. sikit tak seronok okay. aku nak kena cari bodyguard tegap ah bila-bila nak mandi sungai nanti. :)

8 comments:

nabila izyani said...

ksian budak2 kecik nk main air cetek tu ... trus dorg tak jadi mndi sbb ada orang menjadi sotong.. haha

AdilaKaman said...

bella : tau takpa. malu cheq bawak adik-adik. HAHA..

enyheartsdiamond said...

malaysia pun ada musm panas kan? :D

AdilaKaman said...

eny : yeahhhh.. betul tu!

Unknown said...

satu ag tmbah adila..da la pakai boxer pink..ade katun2 plak tu.hahaha

sungguh kurangkan mood org laen nk mandi..hehe

AdilaKaman said...

alya : sungguh aihh.. HAHAHA.. mereka pikir mereka sepsi kot? :P

nanad said...

kpd pasangan2 tu,tak takut kena tangkap basah ke?lol

AdilaKaman said...

nanad : tangkap basah? confirm basah! HAHAHAHA..