11 May 2011

pasar malam

assalamualaikum~ :)

pasar malam. one of my favourite shopping 'mall' which offers me varieties of food and stuffs. seronok. tapi sesak. selain itu, pasar malam juga mampu membocorkan poket-poket yang dah sedia bocor di kiri dan kanan seluar kita. -.-

dalam banyak-banyak benda seronok kat pasar malam, terselit juga banyak-banyak benda yang tak seronok. puhh.. sesak dah satu hal. paling aku pantang, kekurangan sivik di kalangan orang-orang yang pi pasar malam tu sendiri. heuu..

aku tau la, kau saja yang ada awek. yang ada pakwe. romantik lah sangat kan. mentang-mentang la aku sorang ja yang pi dengan mak, dengan adik. ceh. hell, I don't even care. yang pasti, tak perlu lah kot nak romantik-romantik bagai, jalan berpegangan tangan di sepanjang jalan yang berkilometer tu. sikit tak romantik kot! ikan ayam keliling, sayur buah depan belakang, romantik kah? heuu..

lagi satu, pakcik makcik yang suka sangat duk buat perjumpaan keluarga kat tengah-tengah jalan tu. haishh. makcik, pakcik, nak reunion pun agak-agak lah kan? tak payah lah kot tengah-tengah jalan? tepi jalan pun boleh dah. tak pun, kat luar kawasan lalu lalang orang ramai ka. ye dak?

bayangkan kita hidup dalam maki hamun orang ramai. berkat tak? gembira tak? senang tak? memang lah, yang maki tu akan masuk neraka. tapi, siapa yang mencetuskan kemarahan sampai orang tu memaki-maki kita? you deserve dirty harsh words if you irritate people around you. adil kan? ;)

2 comments:

nabila izyani said...

betul2 .. sokong2
dok pegang2 tangan pastu jalan kat tengah2.. macam jalan kat red carpet.. puih...

AdilaKaman said...

bella : HAHAHA.. depa bajet artis tu. :P