30 June 2011

soalan yang tak perlu

assalamualaikum~ :)

heuu.. it's funny when some strangers purposely start to ask/mention about your 'love story' in the middle of your very first conversation. what to stalk people?

selalunya, conversation awal yang mesra akan terjadi bila dua manusia berlainan jantina berkenalan di mana-mana laman sesawang yang wujud. kecuali pada makhluk yang dilaknat ALLAH, mereka tak ada 'mesra' itu bila berkenalan dengan manusia yang berlainan jantina. pheuu. itu kes khas. kita letak ketepi sat noh. -,-

sepanjang hampir enam tahun aku berjinak-jinak dengan laman sosial, macam-macam yang aku dah alami. dari zaman Friendster ke Mysapace dan ke Facebook. aku tak layan Tagged. kat situ banyak gay. mak ayah tak sanggup buat menantu. HAHA.. dan selalunya aku hanya aktif satu laman sosial pada satu-satu masa. aku tak pulun semua. I moved on. :)

heuu.. walaupun macam-macam yang dah alami, tapi pada dasarnya semua sama ja. yang perempuan add lelaki with cool default picture. yang lelaki pulak, add girls with hot default picture. saaaaaaaama ja. tipu ah kalau hang kata hang add orang tu sebab dia nampak macam nenek dalam cerita Drag Me to Hell tu kan?

dah kalau add yang kacak, yang comel, yang jambu, yang gebu, yang mantap dan yang apa-apa-saja-la-yang-hang-suka tu, mesti lah bersebab kan? tak kan la hang add perempuan cantik sebab nak buat bibik kan? tak kan lah jugak hang add lelaki 'panas' sebab hang nak rekemen dia kat kawan hang kan? semuanya untuk diri sendiri. itu pasti.

okay la. aku tak ada masalah dengan tu. banyak jugak yang sampai ke jinjang pelamin dengan kerja-kerja add-flirt-add-flirt ni. tahniah lah kepada kalian. sungguh indah kalau begitu. :)

CUMA, aku harap kepada yang baru nak mencuba kaedah add-flirt-add-flirt ni, silalah jangan gunakan cara yang dah digunakan enam, tujuh, lapan tahun dulu. improvise lah sikit derr.. ni tak. baru chat lima minit,

"errr.. chat ni, boyfriend tak marah ke?"

"cuti-cuti tak keluar dengan boyfriend ke?"

"boyfriend tahu ke ni awak duk chatting ngan saya?"

pheuu.. kau ingat aku suka ka nak berkasih dengan lelaki yang kaki kontrol mengalahkan bapak aku tu? abah dan mama aku pun cool saja.

lagi satu, PEREMPUAN ADA BOYFRIEND TAK BOLEH BERKAWAN DENGAN LELAKI LAIN SELAIN BOYFRIEND DIA KAH? itu baru boyfriend? kalau aku kahwin? mesti laki aku kurung aku kat rumah. aku kan BAKAL jurutera hebat. kena kerja ngan lelaki kot derrrrr.. HAHA.. #TDDMKA :D

4 comments:

Lucy S. said...

ayat yg paling aku nyampah skali.

ayat konon nak tgk kite single ke tak.

pfft.

AdilaKaman said...

alynn : HAHAHAHAHAHHA.. sungguh aih. aku setuju!

Raffar Ramli said...

konklusinya...ayat yg patut digunakan time 1st cnversation adalah:

1. Agak2 bila boleh kita kahwin?
2. Saya tawu awak jodoh saya,bila bleh saya masuk meminang?

& juga

3. Nanti kalau kita mati, tanam kubur sebelah2 ea..

ok x cmni?? :D

AdilaKaman said...

raffar : haaaaaa.. camtu la baru okay! berbunga hati I kalau depa tanya soalan gitu. HAHAHA..