21 March 2011

keriangan yang tak boleh dibeli di mana-mana

assalamualaikum~ :)

tarikh : 19 Mac 2011
lokasi : rumah Adila, Kangar, Perlis
aktiviti : makan sampai kembong, lepak ramai-ramai, posing sampai lenguh.

hai. semalam aku dating dengan budak ayie ni! bak kata doe, "dua jam dapat dua anak. kalau dua hari?" cisss. beliau ingat aku ni mak arnab ke apa? yang pasti, semua anak putih, ikot aku. :D
eh. bukan dengan beliau sorang ja. tapi dengan semua yang kat bawah ni! :)
ramai kan? sepatutnya ada lagi. sepatutnya kami semua berjumlah dua puluh tujuh orang. tolak aku si penangkap gambar, tolak Afiqah yang balik jap dan Saiful yang tak dapat menghadirkan diri. luckily he called me and apologized just now. if he didn't do so, I was thinking of sulking for the whole day tomorrow. namun, anda telah dimaafkan Saiful. so sweet ang telefon aku dan mintak maaf. :)

selaku tuan rumah a.k.a penganjur majlis, aku dan keluarga sangat berbesar hati kerana para tetamu yang hadir pulang dengan hati yang penuh gembira bersama perut yang penuh. takut jugak kalau-kalau ada yang kurang sepanjang majlis. nasib baik semua bergembira. we had a blast. everybody was happy.

terima kasih keluarga, terutamanya mama dan abah yang sudi melayan kerenah aku yang merengek-rengek mintak majlis hari jadi besar-besar. sebenarnya, majlis semalam tu sempena meraikan hari jadi aku dua minggu lepas. aku gabung sekali dengan majlis beramah mesra dengan rakan-rakan EC113. kira macam, sambil menyelam minum air lah. :)

daddy cool!
sweet mummy.
majlis bermula sekitar jam 1700 hingga 1730. terlambat sikit, sebab kelas kami memang terdiri daripada golongan putera raja. jadi, sang dayang kena menanti penuh setia. HAHA.. makan-makan. my mother cooked them laksa, bihun goreng, kek gula hangus dan agar-agar merah as desert.

selesai makan-makan dan menonton televisyen, baru lah ada yang perasan kot, belakang rumah aku ni ada sawah padi. apakah? aku ingat ka depa dah perasan awal-awal. -,-
pakat memikat hati budak ni.
after we finished eating, we went at the back of my house. and the journey begins~

selangkah ke bendang.
HAHAHA.. rupa-rupanya ramai jugak yang tak pernah mai bendang. macam-macam gelagat yang aku boleh tangok. macam ni. "weh, bukan bendang sepatutnya ada air ke dalam dia?" atau, "eh, kenapa sawah ni kering? dah mati ke?"

HAHAHA.. very adorable kan kawan-kawan aku semua? belum lagi tengok betapa riangnya depa melompat-lompat di tengah bendang. main wau, main layang-layang. mama pun tergelak tengok gelagat semua. abah pun kuat melayan depa semua. sweet. :) 
pegang ja, tak main pun. -,-
comel kan? nak buat adik angkat, hubungi aku. :D
serius kan? -.-
and for the night, we had bbq. lepas maghrib, kami bakar keli, kembong dan kerang. sebagai lauk tambahan sebab mama dah masak gulai ayam siangnya. smokeyyyyyy..
aku tetap beria nak bakar walaupun hakikatnya aku TAK makan keli.
smoking babeyh!
comel kan kawan-kawan saya?
the eating session. pakat berebut kerang. ada yang tak makan keli, yang tak makan ulam. tapi, rasanya tak ada yang tak makan ayam. HAHAHA.. suasana meriah. aku makan tepi ayie, rasa macam makan tepi budak tadika. HAHA.. and there are two videos recorded by doe. can find those here and here. :)
akhir sekali, aku rasa sangat gembira sebab majlis berjalan dengan lancarnya. penat, tapi tetap gembira. kami semua ni mungkin dah jadi groutmates for more than two years. but sitting along in class doesn't really brought us together. mungkin cuma aktiviti riadah yang bisa merapatkan silaturrahim kami. ALHAMDULILLAH. akhirnya, semester akhir ni dah satukan kami. biar lambat, asal kekal. I love you people. thanks for making my day dears. to mama and abah, both of you are the greatest people in my life because you never fail to cheer me up. :')
sungguh,
aku rasa cukup dengan orang-orang ini.

14 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam cantik punya pic..post pun mantap ..gua teringat kampung

Anonymous said...

ang mesti exited gila kan time dok typing post nie ? haha .

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
AdilaKaman said...

brutalsolo : balik lah ke kampung halaman. :)

AdilaKaman said...

yap : dah agak dah. mesti ang komen sini kan? weh, jangan touching sebab aku tak ajak ang. touching aku kat ang pun tak selesai lagi.

Anonymous said...

xdak la . ak ok ja . ang tacing ap lg weh ngn ak ? :(

AdilaKaman said...

yap : macam-macam-macam.

Anonymous said...

lorh . ap lg nie ? habaq mai ?

AdilaKaman said...

yap : lupakan. :)

AdilaKaman said...

yap : lupakan. :)

fanna said...

i LOVE u adila,,
mama harison, nak laksa lagiii

Anonymous said...

terima kasih adila :|

AdilaKaman said...

nabila : MAMA harison? i DON'T LOVE you.

AdilaKaman said...

yap : :P