29 May 2011

Kuala Perlis, Perlis

assalamualaikum~ :)

Kuala Perlis. salah satu mercu tanda Perlis lah jugak. barang sesiapa yang pernah tinggal atau singgah di bumi Perlis, tapi tak pernah pi Kuala Perlis, anda memang layak dikategorikan sebagai 'orang pelik' ah. yang tak pernah jejak Perlis tu, tak payah lah terasa. aku kata pada yang pernah saja. HAHA..

Kuala Perlis ni memang top dikalangan pelajar-pelajar dari negeri luar yang belajar di UiTM, UniMAP, Politeknik, Matrikulasi dan segala IPTA/IPTS yang ada kat Perlis ni. Kuala Perlis bukan sahaja menyediakan lokasi dating paling romatis, malah turut menyediakan trek lumba haram bagi mat-mat rempit untuk mempamirkan aksi hampeh-tak-sabar-nak-mati depa tu. free seats people! kalau nak pi tengok F1 pun kena bayar ratus-ratus. -.-

aku suka Kuala Perlis. tempat ni banyak kenangan pahit manis aku. bila gembira, pi sana. sedih pun, pi sana. marah, pi sana. pendek kata, Kuala Perlis ni memang lokasi kegemaran aku.

oleh kerana aku dibesarkan di Pulau Pinang, laut dan aku memang tak dapat dipisahkan. kalau dulu, duduk dalam kelas di sekolah, dah boleh bau laut. tapi bila pindah Perlis, nak kena pi Kuala Perlis baru boleh bau laut. sungguh sadis. -,-

baru-baru ni abah ada tunjukkan aku satu tempat makan yang menarik kat Kuala Perlis. macam menarik juga. buat tempat dating, sedak juga. HAHA..
kat kedai ni, sambil makan, boleh memancing. khas untuk si kaki pancing ah. aku? memang TAK lah kan? mancing kejadahnya. aku ni bukan penyabar. heh. T_T

cucur ketam masih belum aku rasa. makcik ni, letak menu cucur ketam kemain lagi. bila aku order, tak ada pulak! tak baik memainkan perasaan saya tau makcik. dah dua kali saya mai kot! huk.

6 comments:

pete said...

celah mana kedai ni?

'dating' ja dlam pala otak hang noh.haha

AdilaKaman said...

pete : HAHAHA.. kalau hang dari Kangaq, kedai ni atas sikit ja dari Muzium tu. :)

akema yazid said...

tipuuu..tipuuuu..
hg xpenah bawak kami pon p tempat neh... T________________T

AdilaKaman said...

kuma : woiiiiii.. hang kata aku tipu pa?? hang baca ni leklok,

'baru-baru ni abah ada tunjukkan aku satu tempat makan yang menarik kat Kuala Perlis. macam menarik juga. buat tempat dating, sedak juga. HAHA..'

abah aku baru bawah okayyy..

~ ika popo ~ said...

mcm best je tmpt ni...

AdilaKaman said...

ika : HAHAHA.. memang best pun! :)