30 December 2013

Malam Pra Graduan 2013 - Fakulti Kejuruteraan Awam, UiTM Shah Alam

assalamualaikum~ :)

So... Last week's Saturday, on the 22nd of December, we, the future graduates of Fakulti Kejuruteraan Awam (FKA) UiTM Shah Alam, had our pre-graduation night a.k.a Malam Pra Graduan (MPG) in Crystal Crown Hotel, Port Klang. The theme chosen was 'Ooh La Laa'. Basically, dress code was smart casual. Tak la 'Ooh La Laa' mana pun. Hihihi..

 My verrrrry first 'real dinner'. FKA Arau tak macam FKA Shah Alam. We had bacaan Yassin on our so-called pre-graduation night. Pity those girls without tudung on. Belum kira yang seksi pakai kain belah lagi. Hahaha!!

I was verrrrrry excited because I was one of the men behind the scene. Yay! :)

It was a great night, I presumed. Since everybody had fun taking pictures together, and all the good stuffs on the table were gone before I could actually go sniff sniff them. Heh. 

AJK's first world problem. :')

So here's the thing. Macam mana aku boleh pi jadi manusia belakang tabir, masih misteri. Aku sendiri pun tak tau macam mana. Dan yang aku pasti, tak pernah seumur hidup aku pi volunteer diri untuk kerja-kerja macam ni. Because I'm a loner liddat. I don't socialize. Me no likey being around people I don't know.

But you gotta take what you gotta take.

Take it or not, sepanjang hidup aku di alam universiti ni, memang asyikkkk terdampar di 'pulau' asing tanpa teman. Takpa. Dah biasa. Alah bisa tegar biasa boh. :)

First AJK meeting went 'krik krik krik'. Oh yeah. Dalam 20++ manusia, aku kenal soranggggg ja manusia. Itu tu, bukan kawan rapat. Setakat kawan selisih jumpa, senyum sikit-sikit. Oh damnnnn, maki aku dalam hati. Apa aku buat kat situ??!

I was lost, you have NO ideaaaaaaaaaa...

Hmph!

Second meeting, dah mula boleh bercakap. Sebab aku dapat biro yang beperwatakan menarik semuanya. Biro Multimedia. Alhamdulillah, Haziq, Faliq, Nat and Tiqah made me feel like homeeeeeeee.. I was a happy kid working with them. :')

And... Since aku, Adila the Muka Tak Malu (sikit), I get along with everybody quite fast. Apadahal? Nobody bites there. Kihkihkih.. Yang penting, semua pun best.

Apa yang menarik, dan buat aku rasa bangga, sebenarnya masing-masing tu first time handle event. And this MPG thingy is one hugeee event of the year, I tell ya! Just can't believe how we could actually made it! Macam terharu tengok anak sulung yang tiba-tiba boleh berjalan. Sumpah tak tipu. :)

So, these photos were taking before the dinner. We stayed at the hotel since morning, after we've stayed through the night before sampai jam 4 pagi baru masing-masing balik rumah. Belum lagi aku masuk cerita yang kami semua baru je lepas beban paling berat di bahu, one day before. Fuh.

Senang cerita,

TEST IDP - REPORT IDP - PRESENTATION IDP - DINNER

In a week. -,-

Pre dinner.

Post dinner.

The night was good, the food was awesome and the crowd was da bomb kebabom! We had live band performance, cabutan bertuah, few awards and King & Queen of the night. Can't believe that they actually made me embarrass myself by being silly in the award preview video.

Bayangkan diri kau, yang kena pura-pura gedik kononnya kau perempuan paling cantik di kampus, sampaikan sang kumbang datang hinggap dengan muka pervvvvvv!! Kahkahkah!! Dah la Timbalan Dekan a.k.a supervisor FYP aku ada kat situ. Malu syialllll....... :P 

Memang. Memang buat benda-benda tak malu tu semua, memang muka akuuuuuuuu la yang kena seru. Memang. Sampai ke hujung dinner, budak-budak panggil aku 'pretty laydayhhh'. Sheeeeeshh..

But that was something to be recalled later. Boleh buat stok cerita kat anak-anak, MAK EKAU SPORTING YO! :D
 
Sadly.. This was the only full-length picture of mine through the night. I was soooooo tired that I didn't even care to take my iPad out of the bag. Sapa nak ambik gambar ngan aku, moh le. Tapi memang aku tak pi kat sesiapa pun ajak bergambar. Mata pun dah tetiba jadi sepet malam tu. Sebab too tired. Kalau tak, baru nak berangan rentas red carpet dengan mamat-mamat handsome yang bersepah malam tu. Namun apakan daya... Tenaga tak mengizinkan.

But.... Everything was worth it! I swear.

:)

No comments: