16 January 2014

Moving Out

assalamualaikum~ :)

Ugh.

Moving in/out is sure no small deal. I've just finished 3 rounds, moving my 'assets' out from this lovely house of mine into my car down there. Five levels below. Well.. I'm living on the fifth floor, with no elevator, so I bet these might give you a little bit of hint on why do I have bandages on both my arms tomorrow, right?

Blergh.

Both my arms are shaking now. Risau juga ni. Over estimate kekuatan diri, tau-tau ja esok terbongkang tak bermaya atas katil. Hahahaha!! Dah la barang masih belum habis angkat. Entah berapa trip pulak aku nak kena buat esok. Apalah nasib, hidup membujang. Kalau ada suami, memang aku lepak goyang kaki sambil tengok dia angkat. Muehehe..

Bila duk angkat-angkat barang, selain daripada rasa penat yang maha penat, ada sikit rasa sebak di dada. Hmm.. I'm leaving the house. The one I've been living for the past couple of years. Banyak kenangan pahit manis dalam rumah ni. And I'm never regretting any.

You see.. Our house do not have this 'environment' that will ease your parents' mind after knowing the fact that their precious kid will be living here for years. But, that's just how you should live your life. Bukan semua benda akan jadi ikut apa yang kita nak/rancang.

Kami tak dapat rumah yang cantik, rumah yang ada pak guard keliling but we tried to make our house comfortable. Di luar rumah, heck we don't care. What matters is, INSIDE our little house. And yeah, we managed to live happily together.

Bak kata mama,

"Hidup tu, jangan kira nak senang ja. Mak mana yang suka anak dia susah. Tapi, belajaq cara hidup susah sikit."

Well THAT, I always keep in my mind. Sure do. Mak mana yang nak anak dia susah. Dan aku, bukan jenis anak yang mak ayah aku biar susah. No. Never. I'm the kind of child who gets money whenever she asks for money. THAT kind.


Tapi, memikirkan yang hidup ni panjang (insya'ALLAH), I tried to challenge myself. Tinggal di rumah yang kau tak pasti akan kejiranan/keselamatan. Tempuh traffic jam setiap hari untuk ke kelas. Masalah paip air rosak, plug terbakar, cermin sisi motor kena curi and whatnot, be it.

Nothing beats keseronokan keluar beli barang rumah dan makan malam semeja dengan budak rumah. And the best thing is, I get to learn how to cook here! Mak A masak macam ni, mak B masak macam ni, mak C masak macam ni, mak D masak macam ni. Last last, cara mak aku masak jugak yang aku ikut. Hihihi..

I thank Him for giving me the chance to experience this. Dan terima kasih sebab bagi aku tinggal dengan orang-orang yang aku kenal dan suka. Dua tahun, housemate berganti, gaduh sikit-sikit, gaduh dengan boyfriend dan kutuk dia bersama-sama, tidur ramai-ramai di ruang tamu, masak sama-sama penuh satu dapur, and all. Entah bila lagi, aku dapat tinggal dengan kawan-kawan sebulu macam ni.

Tomorrow, I'm moving out.

Emo.

But then..

Let's just pray for the best!

;)


Sincerely,
Awek Tingkat 5 Blok 52.

No comments: