11 January 2014

Orang Korea sebut 'Nun'

assalamualaikum~ :)

Last week, one friend asked me,

"Eh mata kau, sebelah tu ada dua eyelids."

Hahaha.. Baru nak perasan agaknya yang mata aku ni distort sikit. Hewhew..
Aku tak tahu pasal mata orang lain, but yes, I have different number of eyelids for both eyes. Yang kanan single eyelid, yang kiri with double. Tapi fenomena weird eyelids aku ni, macam kadang-kadang ja. Kadang-kadang nampak normal, with both eyes ada single eyelid ja. There'll be certain times when my left eyelid doubled. Haha. Misteri sangat! :P

Sebab masalah eyelid aku ni la, orang akan nampak aku macam pakai eyeliner tebal-tebal. Apa kau hengat senang ka nak simetrikan eyeliner di mataku itu dengan nombor dan saiz eyelid yang berbeza??!

Brrr...

It. Was. Hard. Maynnn...

Phew.

But then, I love the fact that I have double eyelids. Walaupun hanya di sebelah mata. Walaupun kehadirannya tak dapat kuduga. Kihkihkih.. Because... Cikgu aku dulu kata, orang yang ada double eyelids ni, mata dia lawa!

Krik krik krik.

No comments: