22 August 2014

Selangkah Menuju ke Gaya Hidup Sihat: Squasy

assalamualaikum~ :)

Am not a fan of sports. I mean, I have no talent in sports, hence the statement. Masa awal semester degree dulu, sorang lecturer pernah berkata--

"You datang UiTM ni, jangan niat nak belajar je. Sebab time ni la, you sepatutnya explore benda-benda lain jugak. Nanti you dah kerja, you tak akan ada masa untuk cuba semua benda tu. You boleh cuba try main something. Dekat UiTM ni, kita ada macam-macam kemudahan. Sepatutnya you gunakan sebaiknya."

And those never hit me, until this year, aku rasa bosan gila hidup sebagai pelajar master. Bukan bosan apa, bosan sebab kelas malam. And bila siang, aku tidur memanjang. Perangai serupa vampire. Malam-malam baru ada kehidupan.

:')

So this semester, I decided to do something. To try something new. Nak explore sebanyak mungkin, kemudahan yang UiTM dah sediakan untuk student dia. Kemudahan sukan, misalnya. Sebenarnya, aku baru tau yang nak main apa benda pun kat Pusat UiTM tu, mudah. Cuma perlukan sports attire, student card and your own butt off the bed. Haha!

Partner in crime, dah jumpa. Tinggal nak pilih sukan apa nak buat. Semalam, we tried for squash. Penat siaaaaaaaaaa... Padahal main sejam lebih je pun. Itupun bergilir-gilir. Aku rasa, baik aku main squash daripada aku jog-walk-jog-walk kat Tasik Seksyen 7 tu. Seriusssss.

Huhu.

And setelah main SEKALI, terus perasan I'm qualified for the tournament. Padahal aku asyik kena bantai dengan Si Bulat and Jiah. Pfffttt... Main sukan apa pun, fail. Apa punya ketandusan bakat lah!
Biar tak reti main, gambar mesti mau ambik supaya nampak cam hebat. Kakaka.

Lepas ni, I'd like to try for swimming pulak! Tapi tu la, nak kena pi beli swimming attire. Ingat nak ambik swimming class sekali. See! Berenang pun tak tahu. *duduk di sudut*

:(

No comments: