16 July 2011

gadis menawan, bukit tertawan.

assalamualaikum~ :)


anak dara sekadar hiasan. 'wanita hiasan dunia'. tak gitu kawan-kawan? HAHA.. mereka adalah sebahagian daripada geng Budak Hitam. dan untuk pengetahuan saudara saudari, ketiga-tiga di atas masih belum berkahwin. ehem. peace. HAHA..

Rabu lepas, makcik dua orang kat atas ni mai rumah aku. tujuan, both sleepover and clearence kat UiTM di hatiku tu. mak datuk, tak nak penat lah pulak kan? kata sepuluh-dua puluh minit ja. akhirnya, dekat dua jam kami berkawad keliling UiTM demi melangsaikan hutang sekeliling pinggang. aku dan nabila, we are clean. cuma zulina ja. sangkut kat perpustakaan sebab hutang dua kupang. dua kupang la sial. HAHA..

the next day, brought them hiking. rasanya, cuma kat situ saja lagi yang aku tak pernah bawak depa pi. hehe.. pagi tu hujan, jadi kami pi melantak roti canai banjir dulu. lepas hujan berhenti, kami menunaikan niat suci murni kami untuk mendaki.
ya, saya lah penghalau beruk/kera. oleh kerana si zulina ni pernah ada sejarah hitam bersama beruk/kera semasa percutian kami di Langkawi dulu, aku terpaksa lah buat-buat berani halau beruk. padahal lutut wa dah ketaq gila kot! haiyaaa.. beruk gila itu, aku langkah setapak ke hadapan, ia pun langkah setapak ke hadapan. siap main hendap-hendap kami lagi. pun boleh! siot ja. stalker! menakutkan. T.T
ni lah rupa penat orang mendaki. zulina buat teruk. HAHA.. mula-mula depa pandang rendah bila aku ajak mendaki. ingat aku nak bawak mendaki bumper kot. sekali aku bawak, hambik kau! masing-masing merungut nak terlucut lutut. HAHA..

sekali dah sampai ke puncak, tak nak turun pulak. lama jugak lepask atas tu. sebab kami daki jam 0930, orang tak ada langsung ah kat atas bukit. nasib baik hari mendung. sejuuuuuuuuk ja! :)
barang siapa yang pernah ternampak budak remuk-hanya-di-dalam-gambar-walhal-kurus-kering-di-alam-realiti macam kat bawah ni, boleh lah bawak-bawak tegur. saya memang pemalu. sudah lah pemalu, blur pulak tu. huehuehue... jangan risau. sekali tegur, pasti nak lagi. HAHA..
p/s : remuk = REnek + geMUK.

6 comments:

~ ika popo ~ said...

haha..tragedi monyet langkawi!!
tu bukit cenderawasih kn?aku pegi dlu x smpat hiking pn..huhu..

AdilaKaman said...

@~ ika ~ HAHAHAHA.. zue dan beruk tak dapat dipisahkan. HAHA.. wey, rugi tak hiking! :)

ezza syahida said...

fana nabila tu larat ke? hehe.

AdilaKaman said...

@ezza syahida dia lah yang paling 'lemah lembut'. HAHAHAHAHA.. :P

fanna said...

ezza..
amboi cheq, kata aku nampak!!



dylli..
hahaha.. nyaris pitam aku..
TOBAT ok..

AdilaKaman said...

@fanna HAHAHA.. jangan la tobat. panjang umur, kerabat lagi. :P