13 July 2011

realiti yang tak pasti

assalamualaikum~ :)

sedang aku membaca surat khabar,

aku : mama, cuba tengok makcik kat surat khabar ni! makcik ni yang kita jumpa kat hospital tu kan?

mama : hish. bukan lah. makcik lain kot.

aku : dak la mama. makcik ni la. makcik yang melawat laki dia tu. laki dia tu kan, kalau makcik tu lambat hantaq biskut kat dia pun, dia marah makcik tu.

mama : lah. takkan lah laki dia macam tu?

along :  haa la. ada ja laki macam tu la ni. jangan buat main. 

.................................................................................................

masa tu, along tengah get ready untuk makan KFC yang dia beli masa on the way balik rumah kami tadi. mulut dan lidah mama dah merah menyala dek kerana minum air berkarbonat perisa strawberi Mirinda.

"eh? along? macam mana along boleh ada kat rumah? bukan along dah mati? kalau along hidup lagi, kenapa aku tak pernah mesej dia? dah tu, sapa yang kami tanam tiga tahun lepas? hmm.. tak pa lah! best jugak. raya tahun ni, mesti lengkap satu keluarga; tujuh orang", aku bermonolog.

tiba-tiba telefon berdering. mata aku terbeliak. terkejut. aku terjaga. damn! semuanya rasa real. like, real, real. mulut merah mama, along berambut panjang. arghhh.. kenapa telefon tu berdering?????

orang kata kalau dalam mimpi tu, si mati bercakap, maknanya itu bukan arwah. hmm.. aku pun tak pasti. rasanya arwah along tak bercakap, sebab aku tak dapat dengar suara arwah. lagipun, aku tak boleh ingat suara arwah. like, whattt?? she didn't even talk, but I could understand what she was saying in my dream? that doesn't make any sense at all!

tapi, tu lah mimpi. merapu. dan tak masuk akal. astaga. aku terlelap dan terjaga tepat jam 1200 tadi. -,-

Al-Fatihah. :')

4 comments:

Anonymous said...

kadang2 kita xpercaya apa yang berlaku sekelip mata..hari ini ada org 2..tgk2 esok da xdakkk...perkara ni yang kita xkan lupakan

MizMira said...

hari tue ayah cakap..kalau mimpi arwah bercakap..maknanya setan dah masuk dalam mimpi kita

AdilaKaman said...

@Anonymous memang. :')

AdilaKaman said...

@MizMira tak pasti. tak tau cakap atau tak. hehe..