10 April 2015

Your Maid of Honour

assalamualaikum~ :)

You see.. Being a bridesmaid was never in my life-goal list. Ahahaha.. Maybe kalau arwah Along is still alive, the dream is there. But then, since she's gone and my younger siblings are not getting married in any time soon, dream tu macam singgah tak singgah ja kat kepala. Lulz.

Then there comes this person in my life. Weols tak lah rapat mana. But she always act like 'kakak' to me. In fact, dia sebaya dengan arwah Along. Our Miss Lecturer yang sekarang tengah cuti belajar sebab sambung PhD. Ahaks. 

I was so shocked bila dia tetiba mesej aku, mintak jadi bridesmaid dia. Sebab mostly kawan dia semua dah kahwin. Arrrrr.. Tetiba risau nanti kenduri aku, siapa nak kepitkan. Since semua pakat nak kahwin habis dah.

T__________T

Tanpa berfikir panjang, I just said YES! Aku pun tak paham kenapa aku tak pikir dulu. Ingat senang ke jadi pengapit. Maid of honour kot! Aku sekor ja. Huhuhu.. But then again, came to think of it-- why not eh? Nanti belum tentu berpeluang. Aku bukannya 'baik' sangat untuk jadi pengapit sesapa. Kakaka..

So, I did.
Ehh.. Nampak kan, tinggi kasut tu. Sampai jubah yang labuh pun boleh hang. Lulz. Jenis pengapit buat perangai nak overshadow pengantin. Bahahaha!!

Well, I had fun. Semua orang tengok kat hang. And ketakutan terpeleot tu sangat tinggi! Nasiblah aku survive dengan kasut tinggi macam tu. Ugh.

Thanks, Miss for the opportunity and also for the dress.

Thanks, Bulat sebab tolong pengangkan beg tangan iols sepanjang kenduri. Sebab aku kena bawak handbag pengantin. Huhu..

And final thanks to Spark and Keli gak sebab tunggu aku sampai habis kenduri. Eh. Padahal deme menumpang teman. Kakaka..

:)

No comments: